4 jaar en 4 dagen - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Wil Kersemakers - WaarBenJij.nu 4 jaar en 4 dagen - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Wil Kersemakers - WaarBenJij.nu

4 jaar en 4 dagen

Door: Wilopweg

Blijf op de hoogte en volg Wil

16 Juli 2015 | Nederland, Beuningen

Het is vandaag 4 jaar en 4 dagen geleden dat ik thuis kwam na 10 weken door Frankrijk gefietst te hebben. Sinds die tijd is er heel wat water door de Maas gestroomd. Natuurlijk heb ik in die tijd nog veel op mijn fiets gezeten. Sterker nog er zijn nog heel wat mooie tochten gemaakt. Ik ben zelfs nog een keer de Mont Ventoux op geweest en heb er in een dag helemaal omheen gefietst. Nogmaals heb ik (net als in 2011) aan de voet van de Tourmalet gestaan. En net als toen heb ik hem, vanwege omstandigheden, niet bedwongen. Gelukkig maar dat wat in het vat zit, niet verzuurd. Meestal echter waren het tochten van een dag, maximaal twee. Nooit meer echt op weg.

Het begint echter weer te kriebelen. De tijd is er juist en ik er klaar voor. Ik ga het weer eens proberen. Zij het wat minder ambitieus. Eerst maar eens een dag of vier. Vanuit Sittard de Maas afzakken. Het stuk vanaf Eijsden tot aan de Noordzee heb ik zo mee en mee gezien. Het is nu de beurt aan de bronnen van de Maas.

Mijn reisberslagen van toen heb ik dezer weken weer eens bekeken en doorgenomen en de foto's nog eens bekeken. Kennelijk was het daar ook weer tijd voor. Een goede vriend tzei eergisteren tegen me: ' goh leuk dat je weer gaat fietsen, kan ik je ergens volgen?' Pas toen moest ik weer aan deze site denken. Na enig digitaal speurwerk vond ik hem terug. Jawel alles stond er nog zoals ik het 4 jaar geleden had achtergelaten. Zeg maar eens dat je zaken eenvoudig van het internet kunt verwijdeen. Nog een ander leuk virtueel feitje. Toen ik de site weer vond bleken er ruim 29.000 mensen de site bezocht te hebben. Dan vraag je je af of dat allemaal virtuele vrienden zouden zijn geworden, mits ik de melding die je per mail krijgt bij een bezoeker niet al 4 jaar geleden had uitgezet. Ik zou er waarschijnlijk gek van zijn geworden en mijn account opgeheven hebben.

Hoe dan ook dinsdag op weg naar Huy en dan Namen en Dinant. En vervolgens via Givet en Charleville Meziers naar Sedan en als de tijd en de conditie het toelaat nog naar Verdun.
Maar eerst morgen met twee nichtjes en een neefje naar Toverland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 36967

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2021 - 31 Oktober 2021

Viagem em direcçāo a Lisboa

21 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Naar de bronnen van de Maas...

09 Mei 2011 - 15 Juli 2011

Beuningen- Nazaré

Landen bezocht: